Ból karku? Trzy rzeczy, które zrobisz sam!

Jeśli odczuwasz bóle szyi i karku po długich godzinach pracy, to najprawdopodobniej Twoje mięśnie wołają o pomoc. Jeśli na wizytę do Twojego fizjoterapeuty lub masażysty musisz poczekać jeszcze kilka dni, możesz już dziś poprawić stan swojego zdrowia - zmniejszyć ból i poprawić ruchomość tego odcinka. Jedyne co musisz zrobić, to zainwestować kilka minut swojego czasu w wykonanie trzech prostych ćwiczeń.

 

1.Rozciąganie przedniej powięzi szyi

Jeśli dużo czasu spędzasz za biurkiem, zapewne Twoja postawa ciała to wysunięte w przód barki i głowa, zamknięta klatka piersiowa. Zgadza się? W takim razie warto popracować nad korekcją takiego ustawienia. Pochyl głowę mocno w przód, brodę skieruj do mostka. Wciśnij dłoń z niedużą siłą w tkanki w okolicy mostka, ściągnij je do dołu. Następnie wyprostuj głowę i odchyl ją w tył, jednocześnie trzymając tkanki, które powoli będą wysuwać Ci się spod palców. Przez cały ruch powinieneś czuć rozciąganie. Jeśli odczuwasz jednocześnie ból, robisz to zbyt mocno. 

 

2. Rozciąganie mięśnia czworobocznego 

Jeśli czujesz, że obracanie głowy na boki sprawia Ci trudność, możesz spróbować zaradzić temu poprzez rozciąganie mięśnia czworobocznego. Pochyl głowę w kierunku barku. Podobnie jak w poprzednim ćwiczeniu, chwyć tkanki karku po tej samej stronie w którą pochylona jest głowa i popchnij je w dół i do łopatki. Powróć głową do pozycji wyjściowej, następnie przejdź do zgięcia bocznego w przeciwnym kierunku. Podobnie jak w poprzednim ćwiczeniu powinieneś odczuwać rozciąganie, ale nie ból.

 

3. Rozciąganie mięśni głębokich szyi

Jeśli odczuwasz ból u podstawy głowy, najprawdopodobniej problem dotyczy przyczepu mięśnia czworobocznego, bądź głębiej leżących struktur. By popracować przez chwilę z nimi wszystkimi, odchyl głowę w tył, chwyć tkanki karku palcami po obu stronach wyrostków kolczystych kręgosłupa, ściągnij je w dół i pomału zacznij pochylać brodę do mostka, jakbyś nawijał ją na szpulkę. Rób to powoli i cały czas wizualizuj wspomnane wcześniej nawijanie się na szpulkę.

Każde z tych ćwiczeń powinieneś wykonywać przez kilka minut, do momentu aż poczujesz ulgę. Każde ćwiczeń musi być wykonywane powlli i starannie przynajmniej przez munutę.  W ten sposób jesteś w stanie przynieść sobie ulgę. Jeśli problem jednak nie ulega poprawie albo wręcz pogarsza się, powinieneś bezzwłocznie wybrać się do fizjoterapeuty.

Cała nasza ekipa Projekt Masaż posiada kwalifikacje, by poświęcić Twojemu ciału odpowiednio dużo uwagi. Zapraszamy!

Pozdrawiamy serdecznie,
Projekt Masaż :)

PS. Jeżeli chcesz skorzystać z pomocy specjalistów to zapraszamy do nas ZAPISZ SIĘ!

Podobne wpisy

Potrzebujesz pomocy specjalisty?

Pozwól nam pomóc sobie i swojemu ciału. Do zobaczenia!